wegguy.cz

Den 4., út 4.9.2007 (přeskočit kecy)

Neprší. Dokončujeme včera začatou cestu do Pekla (asi bychom se tam nevyspali, vypadá to hodně nóbl), pak pokračujeme za střídavého počasí podél Metuje do Nového Města. Dnešním tématem, stejně jako včera odpoledne, je, co po Novém Městě. Vytyčený cíl - přechod hřebenu - jsme zdolali, nemáme moc kam dál jít (všechny značky pod horami vedou vesměs po silnicích, z čehož dost bolí nohy) a má být hnusně. Na druhou stranu je teprve úterý a zatím je pěkně, i slunce občas vysvitne, tak se nám moc domů nechce. Ani jedna varianta zkrátka není moc lákavá. Nakonec nám pomůžou se rozhodnout kroupy, které nás v Novém Městě donutí sprintovat do podloubí na náměstí i s batohy.

Před druhou hodinou tedy opouštíme oblast Orlických hor a míříme do Moravského Berouna, odkud se pokusíme zítra dobýt 6km vzdálenou Slunečnou, nejvyšší vrchol Nízkého Jeseníku. V tomhle počasí panujícím kolem Velké Deštné zní Slunečná celkem slibně. Cestu dlouhou 191km zvládáme za pouhých 6,5 hodiny a s 5 přestupy. Samé osobáky. Když v Hrubé vodě nastupujeme a ukazujeme průvodčímu lístek s pěti razítky, dost nedůvěřivě ho asi minutu studuje.

Nemusím snad ani dodávat, že na Slunečné další den pršelo ještě mnohem hůř.